بلینکن: آمریکا خواهان تشدید تنش‌ها در بلندی‌های جولان نیست-راهبرد معاصر

بلینکن: آمریکا خواهان تشدید تنش‌ها در بلندی‌های جولان نیست

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) پس از اینکه رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان را متهم به حمله موشکی به بلندی‌های جولان اشغالی سوریه کرد، گفت که نمی‌خواهد شاهد تشدید درگیری در مرز‌های شمالی مناطق تحت اشغال اسرائیل باشد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۲۰۲۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ آنتونی بلینکن در جریان یک نشست خبری در توکیو ادعا کرد که نشانه‌ها حاکی از آن است که حزب الله لبنان این موشک را شلیک کرده و آمریکا در حال مذاکره با تل آویو در مورد این حادثه است.

این درحالی است که مقاومت اسلامی لبنان - حزب الله در بیانیه‌ای انجام چنین حمله‌ای را «قاطعانه» رد کرد.

بلینکن در تداوم حمایت تمام قد آمریکا از جنایات و اشغالگری رژیم صهیونیستی گفت که واشنگتن بر حق رژیم اسرائیل برای آنچه آن را «دفاع از خود» خواند، تاکید می‌کند، اما همزمان نمی‌خواهد شاهد تشدید درگیری و گسترش آن باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: دستیابی به توافق آتش‌بس در مورد جنگ غزه می‌تواند به آرام کردن اوضاع در مرز اسرائیل [فلسطین اشغالی]و لبنان کمک کند.

این اظهارات پی از آن بیان شد که منطقه «مجدل شمس» در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه شامگاه شنبه هدف موشک قرار گرفت. این حمله منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن شمار دیگری شد.

در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای ضمن تکذیب هرگونه حمله به منطقه «مجدل الشمس» واقع در جوبان اشغالی سوریه اعلام کرد: حزب الله ادعای رسانه‌های رژیم اشغالگر درباره حمله موشکی به مجدل الشمس را تکذیب و تأکید می‌کند که مقاومت اسلامی لبنان هیچ ارتباطی با این حمله نداشته و انجام آن را رد می‌کند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده